Trykkbølge behandling

Trykkbølge behandling:

Trykkbølgebehandling er en godt bekreftet og vitenskapelig bevist behandlingsmetode som gir god effekt på en rekke skader og plager i kroppens sener og muskler. Forskning som er utførst, viser at behandlingen ofte gir meget gode resultater, med en forbedring på 65-95%.

Trykkbølge benyttes for å behandle blant annet:

Hælspore
Akillestendinitt
Beinhinnebetennelse
Jumpers-knee
Runners-Kne
Golf- eller tennisalbue
Skuldersmerter
Muskelsmerter

Hva er fordelene med trykkbølger?

Trykkbøler tilbyr en kortere, mer effektiv behandling, som gir raskt resultat, også ved tilstander som er vanskelige og behandle. Behandlingen er uten bivirkninger og refuderes av de fleste forsikringsselskaper. Takket være sin høye effektivitet annbefales trykkbølgebehandling innenfor ortopedien ofte fremfor kortisonbehandling og kirurgi.

Hvordan foregår behandlingen?

Avhenging av hvilke plager du har og hvor på kroppen de sitter, justeres blant annet kraften i slaget og hvor mange slag det skal være per sekund. En behandling kan beså av mellom 1000 og 4000 slag og tar normalt mellom 5 og 10 minutter. Vanligvis foregår behandlingen en gang per uke. Det kan forekomme tilfeller der pasienter har blitt friske allerede etter en ekelt behandling, men valigvis kreves det mellom 3-6 behandlinger, med 5-10 dagers mellomrom for å oppnå varige resultater.

Gjør det vondt?

Ettersom trykkbølgebehandlingen er en relativt aggressiv behandlingsform, kan den  av  enkelte oppleve som noe smertefull. Samtidig varer behandlingen sjelden mer enn noen minutter ig ubehaget opphører så snart apparatet slås av. Vi benytter en unik spkalt ramp-up-funksjon. Det innebærer at den automatisk starter med et lavt trykk og en lav frekvens som siden gradvis øker, hvilket gjør at kroppen rekker å venne seg til det. Dermed blir det opplevde ubehaget enda mindre. Det er uvanlig med bivirkninger, men hos enkelte kan det av og til oppstå mindre blåmerker, eller rødhet der behandlingen har funnet sted.

Hvem bør ikke behandles med trykkbølge?

Du bør unngå trykkbølgebehandling dersom du samtidig gjennomgår annen behandling, som for eksempel kortisoninjeksjoner, bruker antibetennelsesmedisiner, eller blodfortynnende medisiner. Har du hjertelidelser, økt tendens til blødning eller er gravid, skal du ikke gjennomgå trykkbølgebehandling. Du skal ikke ta noen antibetennelsesmedisin 5 dager før behandlingen, under behandlingen eller direkte etter at den er avsluttet.

Kontakt oss i dag for bestilling av time